Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás küldése


A kérdés a robotok általi automatikus űrlapküldés megakadályozását szolgálja.

BBCode kikapcsolva
Emotikonok kikapcsolva
Téma áttekintése
   

Ha szeretnél állományokat csatolni a hozzászólásodhoz, töltsd ki az alábbi mezőket.

Kinyitás Téma áttekintése: Transzparencia 2014-2019

Re: Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás Szerző: Dictator » szomb. júl. 29, 2017 10:09 am

Re: Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás Szerző: König » hétf. júl. 17, 2017 12:18 pm

TRANSZPARENCIA ??? Mit ír elő a Mötv ? Be kellene tartani !



2017 évi jegyzőkönyvek:

Képviselő-testület:

2017.01.31 jegyzőkönyv.pdf

2017.02.16 jegyzőkönyv.pdf

2017.03.02. jegyzőkönyv.pdf

2017.03.23. jegyzőkönyv.pdf






Pénzügyi és Gazdasági Bizottság:


PÜGB 2017.01.30.pdf

PÜGB 2017.02.15.pdf

PÜGB 2017.02.27.pdf

Re: Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás Szerző: Dictator » hétf. júl. 03, 2017 6:42 pm

IQ Jani keményen elővette a pajszert, és megpróbálta egy bevadult hím gorilla vehemenciájával beletolni a lakosok arcába.
Gratulálunk, tényleg sikerült 20 év után bemutatni a világnak és kiereszteni a fáradt gőzt!


Azóta született pár reakció, melyeket nem szeretnék újra elismételni de az ördög ismét a részletekben lakozik. Elsőre az jutott eszembe hogy nehéz bármilyen írást komolyan venni, mely máris egy dupla hazugsággal kezdődik: Nem volt anyagi csőd 2014-ben, nem a Küller zsenialitásának köszönhetően stabil most a működés valamint a Küller - Sáhó - Windisch triumvirátuson kívül senki sem vagdalkozik ebben a faluban. Na jó, talán néha én de már én is egyre ritkábban.

Javaslom a Tisztelt Választópolgároknak, hogy szavazzanak Küller János polgármester jelöltre és a vele induló Független Képviselőcsoport tagjaira! Nekünk van olyan programunk, mely komolyabb állami támogatás nélkül is fellendülést hozhat falunknak. Vegyük újra saját kezünkbe falunk jövőjének alakítását! (2014-es választási irományokból)

Jönnek az eredmények, ahogy olvastam máris vigyázzba álltam és elénekeltem a himnuszt akkora büszkeséggel töltött el hogy egy faluban lakhatok ezzel a csodálatos elmével. 20 év alatt összesen nem sikerült ennyi lét összegereblyézni, most bezzeg beérett a Jani mint egy jó whiskey és a végén mindenkinek megmutatta. Kicsit zavarban vagyok, mert a választások előtt az állam és az állami pályázatok helyett a lakosok adóbefizetéseire és a telkekre alapozták a gazdasági koncepciót. Most hogy az állam mégis adott pénzt, hirtelen ez már úgy vonul be a falu legendáriumába mintha ez kizárólag a jelenlegi vezetésen múlott volna. Emlékezzünk csak vissza, amikor az előző testület elnyert az ovi pályázatot ugyan hány fórumon és fronton támadták, vitatták, őrjöngve kritizálták és módosítgatták csak hogy úgy tűnjön mintha az övék lett volna? Erről szólt a fél választási kampány, erre mit ad Isten most már a Küller még a Paksi idejében megítélt állami kompenzációkat is magának vindikálja. Értjük János, az már a tiéd! Aztán ott van az Aurára elszórt pár száz millió, azok vajon mikor fognak megtérülni? Tudjuk már hogy mit akarunk kihozni belőle? 30 év ígérgetés után végre lesz egy tornatermünk, felmerül a kérdés hogy ha ez a mostani testületen múlt akkor miért nem áll már 20 éve az a tornaterem. MIndenképpen örvendetes tény hogy sikerült végre pénzeket elnyerni, már csak az a kérdés hogy eddig miért nem sikerült? Talán majd egyszer ezt is megtudjuk.

A továbbiakra már nem térnék ki részletesen, egy önimádó paranoid skizofrén ember szellemi maszturbációjának tartom aki annyira görcsösen akarja állandóan bizonygatni hogy ő mennyire jó polgármester, hogy egy konténernyi görcsoldó sem tudná lenyugtatni. Nem csak ő szarta a spanyolviaszt, hanem 3D nyomtatóként komplett lakóparkokat is ki tud pottyantani magából a Mester. Röpködnek a milliárdok, az ígéretek mintha ez az elmúlt elcseszett 20 évet bármilyen módon is kompenzálná.

Re: Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás Szerző: Vendéég » vas. júl. 02, 2017 10:34 pm

A 2097 Facebook oldaláról






Vásárolt szerelem? Köszönöm, nem!

Tisztelt Polgármester úr, kedves János!

Nem kerülgetem sokáig a forró kását, rossz kedvre hangolt az írásod. Ez a legenyhébb kifejezés, ahogy a leírtak hatását ki tudom fejezni.
Pedig örömmel olvastam az egyre eredményesebbé váló pályázati munka gyümölcseit és gratulálok is ehhez a fejlődéshez. Hol van akkor a probléma?
Furcsa módon a fejlődéseddel van a gond, amit az elmúlt évtizedekben bejártál. Ahogyan az ösztönösen mozgó, a faluja érdekeiért csetlő-botlóan bár, de odaadóan és kitartással küzdő amatőrből "profi politikussá" kezdtél válni. Rossz iskolába jártál. Ahogy egyébként az egész ország.
Sok keserű tanulságot lehet levonni a hatalom megszerzésének és gyakorlásának módjára vonatkozó "korszerű" ismeretekből. Legyen szó helyi vagy nagypolitikáról. Hogyan vegyük körül magunkat olyan emberekkel, akik csak annyit tudnak, hogy "van itt valahol egy gomb", amit időnként meg kell nyomni. Ennél pontosabban nincs igényük megérteni a konkrét helyzeteket, a saját felelősségük pedig ismeretlen kifejezés számukra. Hogyan képezzünk titokzatos és fenyegető ellenségképet, mint "... mostanában egy háttérérdekek által mozgatott hangos kisebbség folyamatosan megalapozatlan kritikákat fogalmaz meg", és hogyan lépjünk föl a sok ártó szándékkal szemben az "igazi közösség" egyetlen védelmezőjeként. Hogyan beszéljünk, amíg le nem megy a nap, és a hallgatóság kimerülten föl nem oszlik. Hogyan tulajdonítsunk minden elvitathatatlanul pozitív kezdeményezést magunknak. Hogyan soroljunk még csírájukban is alig létező ötleteket mint a megvalósulás küszöbén álló eredményeket. Hogyan hivatkozzunk elődeink vétkes mulasztásaira és az ezáltal ránk kényszerített heroikus küzdelemre (a te esetedben különösen meghökkentő). Hogyan démonizáljuk a velünk egyet nem értőket és vitassuk el a jószándék legkisebb morzsáját is tőlük. És hogyan ismételgessük mindezt, míg meg nem ragad.
"... a megjelentek és résztvevők túlnyomó hányada az ófalú egyetlen behatárolt és szervezett érdekcsoportját képviselte"
"Az érdekcsoport a közösségi jövőképalkotó munkát ... korábbról ismert kisközösségi vagy egyéni háttérérdekei kierőszakolására igyekezett fordítani."
Végül a profizmus magasiskolája, hogyan tettessük magunkat hülyének, ha olyan ötlet merül föl, amelyik nem illik autokrata elképzeléseinkbe. Mint teszed ezt, amikor a magisztrátus szervezése kapcsán megadod a saját e-mail címed, mondván ott kéretik jelentkezni.

János, mégis hogyan készülsz együttműködni olyan emberekkel akiket a fent idézett démonizálás mellett még kompromisszumképtelenséggel és felelőtlenséggel is vádolsz?

- Miért idegeskedsz, a világ márcsak ilyen, nyugodj bele szépen. - válaszolhatnád esetleg, ha ez egy magánbeszélgetés lenne.
Nem akarok belenyugodni szépen. Ugyanannyira nem akarok belenyugodni szépen, mintha arról akarnál meggyőzni, hogy a vásárolt szerelem ugyanolyan jó mint az önkéntes, hiszen végső soron...
Nekem az önkormányzatom ne egy prostituált legyen, aki bár a pénzemért/szavazatomért időnként pucsít, de alapvetően megvet és lenéz.
Arra biztatlak, gondold ezeket a viszonyokat újra légy szíves, talán még nem késő.

Tisztelettel:
Wittmann Imre

Re: Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás Szerző: Vendég » vas. júl. 02, 2017 9:40 am

Re: Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás Szerző: Vendéég » szomb. júl. 01, 2017 9:39 pm

2097 facebookról


Küller János kivételesen szerencsés helyzetben van, mivel saját teljesítményét (csak) saját maga értékelheti. Miközben a mindenkori miniszterelnök legalább évente egyszer tart évértékelőt, falunk polgármestere ráér két-három évente nekifutni ennek a feladatnak. Saját bizonyítványába csupa kitűnő és kiváló jegyek kerültek bele, a fekete pontokat már jóval korábban kiradírozta vagy átfestette pirosra. Bárcsak nekem ilyen munkahelyem lenne, melyik kisdiák nem tapsikolna örömében ha év végén maga tölthetné ki a bizonyítványát miközben a tanárok megkötözve figyelnék és némán tűrnék amikor a nebuló beírja nekik az egyest, azonban a halandó emberekre más szabályok és feltételrendszerek vonatkoznak. Szóval rendkívüli helyzet van mert hangosan vagdalkoznak a kisebbségek, tornasorba felsorakoztak a háttérérdekek és ezt mégsem lehet csak úgy szó nélkül hagyni. Kell egy erős férfi aki odacsap és végre rendet tesz ebben a hitetlenekkel teli kuplerájban, gondolhatta a polgármester és önjelölt igazságügyi szakértőként írt egy öt oldalas (legalább is a Word szerint) pszichológiai szakvéleményt a falu lelkiállapotáról, majd fél oldalban kitért a lakosokat valóban érintő ügyekre. Talán fordítva kellett volna, de ezek szerint a mi pénzünkből kitartott Hírmondó pont erre való és másra nem is fogják már soha használni.
A képlet egyszerű mint Chuck Norrisnak a pörgőrúgás:
Küller János + Hírmondó = Tények
Küller János + Tények = {realitás; felelősség; biztonság; valóság; stabil és megkérdőjelezhetetlen önkormányzat; megoldás}
A Falu – Küller János - Tények = {Károk;csőd; felelőtlen; ábrándok; megalapozatlan kritikák; gonosz érdekek kizsarolása}

Most hogy feltörtük a polgi zárt forráskódú kommunikációs rendszerét, lépjünk a következő szintre:
A pályázati eredményekért minden elismerésem, épp itt volt az ideje hogy röpke tizenöt év alibizés után a Főni végre megtalálja a góllövő cipőjét. Minden iróniát mellőzve én valóban ezt egy komoly eredménynek tartom, amennyiben egyúttal képesek vagyunk elismerni mások által elnyert pályázatoknak a jelentőségét is. Egy pályázat nem attól lesz jó vagy rossz hogy éppen a Küller vagy valamelyik ellenfele nyeri el, hanem attól hogy a befektetett összeg mennyire térül meg és válik a falu hasznára. Sajnos azonban az állami pályázatok önkényének való kiszolgáltatottság nem mindig jár örömmel, elég csak visszagondolni arra a sok – sok évi keserű magyarázkodásra mikor nem nyertünk semmit. Továbbá azt se felejtsük el hogy az állam még az előző ciklusban kb. évi kétszáz millióval megnyirbálta a falu költségvetését, ezt most részben és célzottan ellentételezi ugyan mert közelegnek a választások de rendkívül fontos lenne ha nem kizárólag ettől a bevételtől függne a falu anyagi helyzete. Két év alatt beüthet az eurojackpot de ha évtizedekre átlagoljuk ezt a pénzt akkor már ennyi erővel a poker automatába is dobálhatnánk hátha ott is beadná néha. Bármennyire nem vagyok rajongója a helyi hatalomnak, el kell ismerni hogy ezek komoly pénzek, cserébe akkor legyenek kedvesek bebizonyítani a jövőben hogy ez nem csak a vakszerencsének és az állami sorsolásnak köszönhető hanem másfél évtizedes nekifutás után végre komoly szakmai munka áll mögötte, mely a következő félidőkben is megtérül majd. A szennyvíz, az utak, oktatási intézmények ügye rég óta húzódó gennyes gócpontok melyeket ideje lenne végre helyrehozni ha már minden ciklusban felesküdnek rá és soha nem történt eddig semmi. Lenne itt bőven mire szerényebbnek lenni!
Normális esetben itt véget is érhetett volna a beszámoló, mindenki menne a dolgára azonban a polgármester annyira begerjedt a saját képességei láttán hogy már nem bírt leállni. Elkezdett csak úgy pörögni a bullshitbingo mint a választási plakátokon: röpködnek a százmilliós ígéretek, mindenről titkos tárgyalások folynak de konkrétumok semmi, közben húsz éve nem találják azt a saját forrást, tizenakárhány éve keresik a zebrát, már megint össze vissza területfejlesztési szerződéséket kötnek, valamint megtudtuk Küller János egymaga megoldotta a Várvölgy, az energetikai koncepció, a szerződések, a perek és a kötelezettségek problémáját egészen 2050-ig. EGYEDÜL!!!! Különösen vicces a Magisztrátus ötletének beemelése a saját kis világába, miközben Antonovits Bencét pár hete még lehordta ezért az ostoba és naív ötletért. Nincs olyan pozitív hozadéka a közös munkának amire ne Küller János gondolt volna először, amit nem ő vezetett volna be vagy amiről ő már nem tárgyalna már legalább tíz éve a háttérben. Nem lennék meglepődve ha neki már a kilencvenes években lett volna titokban iPhoneja is.

A tények, a tudás, a cáfolhatatlan megoldás szentháromsága az ő elméjében mágneses erőtérként egyesülve 4K-ban sugárzik le ránk a Hírmondó által kiterjesztett valóságában. Egyszerűen köpni nyelni nem bírtam a röhögéstől de komolyan. Én megértem hogy néha bejön valami jó, és akkor annak illik közösen örülni még akkor is ha amúgy másra szavazna az ember. Erre a gesztusra én képes vagyok a magam részéről. Azonban ennyire képmutató és pökhendi módon lenézni több száz becsületes adófizetőt (akik nem megélhetési politikusok, nem az önkormányzattól egzisztenciálisan függő "civilek") pusztán azért mert valaki a falu egy negyedével a háta mögött tudott újra egy választást nyerni, ennyire semmibe venni és degradálni a falu háromnegyedének az ellentétes véleményét kimondottan rosszindulatú, áskálódó és szánalmas viselkedés. Ez visszaköszön a számtalan videókban is, mindenki láthatta hogyan zajlik egy ilyen "egyeztetés". Mellesleg a falu szintén szokott értékelőket tartani melynek forgatókönyvét nem a regnáló polgármester fantáziája szabja meg, ezt önkormányzati választásnak hívják. Ebben a 2006-os csúcs óta egyre siralmasabban szerepel a jelenleg regnáló elit. Ennek számtalan oka van, csak ezek az érvek és tények soha nem kerülnek bele egyetlen beszámolóba sem, ugyanis ellentétesek a politikai hűbéresek által felvázolt falu álomképével. Érdemes kicsit újra visszaszállni a földre mert különben lehet már nem lesz több félidő. Ezt nem én mondom, hanem a választók stabil és megkérdőjelezhetetlen többsége!

Re: Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás Szerző: Vendég » szomb. júl. 01, 2017 5:05 pm

Kedves Pilisborosjenőiek! Az alábbiakban az önkormányzattal egyeztetve közzé teszük Küller János polgármester úr levelét. -
FÉLIDŐ
Tisztelt Lakosok! Tisztelt Ingatlantulajdonosok!
A most regnáló önkormányzat mandátumának félidejénél járunk. Munkánk kezdetén, a 2014 októberi választásokat követően működésünket nehezítő terhes örökséget vettünk át, amely rendkívül komoly anyagi nehézséget és kötelezettségeket hagyott ránk. Az azóta eltelt munkás napok és hónapok fejleményeként mára stabilan működő Önkormányzat, és rengeteg megkérdőjelezhetetlen eredmény igazol bennünket. Tekintettel arra, hogy mostanában egy háttérérdekek által mozgatott hangos kisebbség folyamatosan megalapozatlan kritikákat fogalmaz meg az önkormányzat működésével szemben, szokásomtól eltérően szükségét érzem annak, hogy a vagdalkozásokkal szemben a falu a tényeket is megismerhesse.
Helyzetkép
Pályázati forráshoz ebben a kétéves időszakban jelentősen nagyobb mértékben jutottunk hozzá, mint a rendszerváltást követő időszakban összesen.
Kettőszázhatvanmilliót a szennyvízkezelés hosszú távú megoldására.
Százharmincegymilliót az Aura épületének energetikai korszerűsítésére.
Négyszázmilliót bölcsőde létrehozására, melynek telkét és önrészét az önkormányzat biztosította.
kettőszázhuszonnégy milliót adósságkonszolidációs alapból melyből kettőszázmilliót útépítésre a többit meglévő intézmény felújítására valamint tervek készítésére fordítjuk.
Tizenötmillió Vár utca rekonstrukciójára.
kettőmillióhétszázezret. Több kisseb pályázaton mely szociális, gyermekétkeztetéssel közművelődéssel kapcsolatos feladatok ellátására fordítottunk.
Ma még a pontos összeg nem ismert, de egy “A” kategóriás tornaterem építésére vállalt kötelezettséget felénk a Magyar Állam. (nagyságrendileg többszázmillió Ft. )
Folyamatos tárgyalásokat folytatunk az AURA épületének rekonstrukciójával kapcsolatos feladatok pénzügyi finanszírozásának érdekében. (Ez is százmilliókban mérhető)
A nemrégiben történt rendkívüli esőzés okozta útkárok elhárítása kapcsán a szükségesen megteendő intézkedéseken túl a helyreállítás költségeinek szakemberek által elkészített költségterv alapján közel-nyolcvanmilliós kárbejelentést tettünk.
Folyamatban van az óvoda konyhájának felújítására beadott pályázatunk.(huszonhatmillió)
Valamint további út járda, vízelvezetés rekonstrukciójára egy (tizenötmilliós pályázat).
A Járdaépítési program keretében a település belső részén az optikai hálózat földkábeles alépítményeinek kiépítését követően több mint 700 fm hosszan a járda teljes felújításra került melynek költségét többszöri egyeztetést követően a beruházást végző cég magára vállalta. (megközelítőleg Ötmillió Ft)
Összeadva tehát közel másfélmilliárd Ft körüli a külső források bevonásának összege, és további több száz millió Ft a folyamatban lévő pályázatok, egyeztetések eredményeként várható plusz forrásteremtés.
Határozott érdekérvényesítésünknek köszönhetően az M0 tervezésénél figyelembe vették igényeinket: A téglagyári csomópontban körforgalmat fognak kialakítani.
Az ófalu és a Bécsi út között ennek révén végre létrejöhet a közvetlen közúti kapcsolat, újabb további több száz millió Ft értékben járda út, vízelvezetés és egyéb műtárgyak épülnek a téglagyári út és kövesbérci út környezetében, a majdani M0 és a lakóövezet közé kialkudott telepítendő védőerdővel együtt emelve a környékbeli ingatlanok értékét, javítva az ott élők életminőségét.
Előrehaladott tárgyalások folynak a Budai út teljes felújításával kapcsolatban, és az ezt érintő KG terület közművesítésének finanszírozása érdekében. (Több száz millió Ft)
A Bécsi úton lakók legnagyobb problémája a járda hiánya mely száraz időben is de esőzések után szinte ellehetetleníti a hazajutás esélyét. A probléma megoldása végett felvettem a kapcsolatot Hadházy Sándor Országgyűlési képviselő Úrral. Közösen keressük a megoldást.
Minden olyan pályázati forrást melyre településünk jó eséllyel pályázhat azt eddig is figyelemmel kísértük és a jövőben is ki szeretnénk használni. Azonban csak a pályázati lehetőségekre támaszkodva nem lehet ütemesen és tervezetten a falu elmaradt infrastruktúráját megépíteni. Szükség van saját forrás megteremtésére, az Önkormányzat gazdasági potenciáljának megerősítésére. Ezt nem szeretnénk adóemeléssel biztosítani.
Más egyéb forrás bevonására is szükség van. A fejlesztési területeink tulajdonosaival folytatott, a korábbinál előnyösebb feltételeket megteremtő tárgyalásaink eredményeként még ebben a ciklusban további ötszáz-hétszázmilló forint bevételre számítunk, ez ugyan egyszeri bevétel, de ezáltal bővül az adózók köre és növekszik az állandó bevétel, melyet leromlott állapotú útjaink felújítására fordítanánk.
Pilisborosjenő 2050 Jövőkép
A múlt megismerése nélkül nem lehet jövőt építeni! - szokta mondogatni falubelink, Marton Ferenc. Maximálisan egyetértek vele csak annyival szeretném kiegészíteni: a múlt megismerése nélkül, a realitások figyelmen kívül hagyásával és a lehetőségek kihasználása nélkül, nem lehet jövőt építeni.
Ennek érdekében kezdeményeztem a Pilisborosjenő 2050 Közösségi Jövőképalkotó műhely életre hívást, valamint ezért invitáltam a falu fiatalságát is, hogy vegyen részt ebben a munkában.
Az azóta eltelt időben a falu lakosságának résztvevői hat alkalommal ültek össze. E munka párhuzamosan zajlik két másik rendeleti kötelezettségünkkel. A most aktuális Település Arculati Kézikönyv létrehozását megszabó kormányrendelettel, ezen kívül egy időközben született jogszabály az új, immáron hosszútávú HÉSZ megalkotásának határideje 2018 december 31. Az alapos jövőképalkotásra van tehát időnk.
Az önkormányzat által előkészített anyag figyelembe veszi mindazon kötelezettségeket mely változtatás esetén súlyos anyagi terhet róna a településre, ugyanakkor szabadon hagyta azon területek feletti elmélkedés lehetőségét mely meghatározó lehet a település számára. Ezeken az eseményeken 35-45 fő vett részt. Noha a falu egésze lett a közös munkára meghívva, a megjelentek és résztvevők túlnyomó hányada az ófalú egyetlen behatárolt és szervezett érdekcsoportját képviselte.
Az érdekcsoport a közösségi jövőképalkotó munkát elsősorban nem az alkalomban rejlő lehetőség kiaknázására, hanem korábbról ismert kisközösségi vagy egyéni háttérérdekei kierőszakolására igyekezett fordítani. Céljaikat minden kompromisszumkészség nélkül sajnos nem a valósághoz illesztették, a faluközösség életét meghatározó jogszabályi, rendeleti és szerződési kötelmeit rendre figyelmen kívül hagyták. Felelőtlen módon huzamos ideje megkötött szerződések figyelmen kívül hagyásával gondoltak “tiszta helyzetet” teremteni, amivel természetesen csak rontanák az Önkormányzat helyzetét, további perek sokaságába hajszolva a falut! Ezen az úton a falu már egyszer elindult 2002-2006 között, máig kiható negatív következményei vannak. Kárainak elhárítása több év munkáját kötötte le.
Mindezek ellenére sem tekintem a munkafolyamatot hiábavalónak.

A közös munka pozitív hozadékai
Legalább én ne mutassak kompromisszumképtelenséget és magam se csak a különbségeket, a széttartó szempontokat vázoljam ezért azon elemeket és ötleteket felsorolnám, amelyek a Pilisborosjenő 2050 Közösségi jövőképalkotó műhely munkája során születtek, s amelyek megvalósulására - a lakossági igényt szem előtt tartva - haladéktalanul lépéseket teszek.
1.) Mindannyiunk számára fontos a Várvölgy értéke melynek nagyszabású beépíthetőségéről az előző ciklusban született döntés. Volt egy köztes javaslatom mely a beépíthetőséget teljesen megszüntette volna és a Hész-ben szereplő ÜÜ terület jelenlegi szabályozásához képest egy kevésbé intenzív beépítési lehetőséget biztosított volna a tulajdonosok számára. Mindezt azért, hogy a tulajdonosok által jelzett kártérítési igénynek elejét vegyük. Végül szintén az én javaslatomra, a teljes területre vonatkozólag változtatási tilalmat rendelt el a testület egészen a koncepció kidolgozásának végéig. A Várvölgy hosszú távú sorsáról a lakossági igényeket, és az ottani területek tulajdonosainak elképzeléseit összhangba kell hozni. Erre külön fórumot fogok biztosítani.
2.) A várvölgyet érintő turisztikai fejlesztések során hangsúlyozott “szelíd turizmus” koncepció, alapfeltételeként az ófalu bejáratánál nagy kapacitású parkoló kialakítása, és majd fokozatosan az ehhez kapcsolódó szolgáltatások kiépítése. Szeretném mindenki figyelmét felhívni, hogy az Önkormányzatnak nincs erre alkalmas területe, fontos a parkoló helyének, terület nagyságának meghatározása, és a magántulajdonosokkal való megegyezés.
3.) Üdvözlöm és maximálisan támogatom, hogy a fiatalságban rejlő szakmai és világnézeti szemléletmódokat felhasználva Pilisborosjenő számára szülessen egy 2050-ig szóló átfogó, zöldenergián alapuló energetikai koncepció. Ezzel a témával kapcsolatban, ebben a ciklusban már én is tettem előkészítéseket.
4.) Jónak, helyesnek és iránymutatónak tartom a jövőképalkotó munka során egyelőre homályosan körvonalazódó elképzelést, mely a falu számára a zöldenergia és a szelíd turizmus alapelveihez kapcsolódóan a természetgyógyászat és egészségipar fejlesztését határozza meg. A faluban máris jelenlévő Meditop, Celladam, ....., a falunak új nevezetességet jelentő Levendárium és más gyógynövény termesztési programok, az ezek köré épülhető gyógyászat, szanatóriumi, idősotthoni, turisztikai szolgáltatásokkal olyan jövőkép lehet, amely megőrizheti a falu exkluzivitását, nyugalmát, ugyanakkor egy prosperáló gazdasági ágazat jelenlétét erősítheti. Figyelembe kell venni azonban az említett cégek fejlesztési irányait és a továbblépés lehetőséget biztosítani kell számukra. Ezzel kapcsolatban is intenzív tárgyalásokat folytatok.
5.) Szintén a jövőképalkotó műhely során vetődött fel annak ötlete, hogy a döntéseket hozó képviselőtestület mellett a falu intellektuális személyi adottságait integráló tanácsadó testület, úgynevezett Magisztrátus jöjjön létre. Ennek érdekében kérem, hogy aki érez tudást és képességet magában valamely szakmai területen és hozzá kíván járulni a közösségi munkához, névvel, szakmai terület feltűntetésével, lakcímmel jelentkezzék nálam személyesen vagy a polgarmester@pilisborosjeno.hu e-mail címen.
6.) Komoly kritika érte az önkormányzat kommunikációját. A korábbi évek szerződésállományának hozzáférhetősége érdekében azokat nagy tételben már korábban kihelyeztük az Önkormányzati portálra. A munkát folytatjuk. Ígérem, lépéseket teszünk annak érdekében, hogy a község belső kommunikációja javuljon, naprakészebb és korszerűbb legyen. Ez ügyben azonban - figyelemmel a realitásokra - némi türelmet kérek.
HÉsz módosítás
2015-ben annak a hatályos HÉSZ-nek a korrekcióját kezdtük el, amin a 2010-ben megválasztott faluvezetés olyan módosításokat hajtott végre, mely a hatályos törvényeken túli beépíthetőséget tett lehetővé és ütközött a budapesti agglomerációs törvény terület felhasználására vonatkozó rendelkezéseivel. Ezáltal olyan építési jogokat keletkeztetett magánszemélyek részére melyekből semmiféle kimutatható közösségi előny nem származott. Ugyanakkor nem vette figyelembe azokat az élő szerződéseket melyek a településrendezéssel kapcsolatosan kötelezettségeket rónak az Önkormányzatra. A szerződésben vállaltak nem teljesítése, jogok elvonása komoly összegű kártérítési kötelezettséget vonna maga után. Ennek összege nem határozható meg jelenleg pontosan, azonban minimálisan is több százmilliós tételt jelentene, melynek megfizetési kötelezettsége gyakorlatilag a falut csődbe juttatná.
Felelősségteljes polgármesterként ezt nem hagyhatom, a tények figyelmen kívül hagyása, az ábrándokban megfogalmazott követelések következményeivel nem számolva nem lehet biztonságos alapokon nyugvó jövőt építeni.
A HÉSZ módosításának kérdése indokolatlanul hiszterizált. Különösen annak tükrében hogy az elmúlt 15 évben a HÉSZ 17 alkalommal változott.
Önkormányzatunk az elmúlt bő két évben összességében több mint ötszáz határozatot és közel ötven rendeletet alkotott melyek a település és közösségünk rendezett működését biztosítják.
Számtalan esetben hátráltatta munkánkat, hogy többen (akár személyes okokból) bejelentést, feljelentést tettek az Önkormányzat ellen melyek érdemi elmarasztalással nem jártak azonban jelentős időt és kapacitást vontak el az érdemi munkától.

Továbbra is elkötelezetten a település fejlődése és fejlesztése irányában kívánunk hasznosan dolgozni

Küller János
polgármester

Re: Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás Szerző: Hans » hétf. jún. 26, 2017 2:25 pm

A honlapon olvasható.
Csatolmányok
Dok1.docx
(43.71 KiB) 47 alkalommal.

Re: Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás Szerző: VendégX » hétf. jún. 19, 2017 8:22 am

"Elhangzott, amit mindenki, aki a folyamatot követi, vagy akár csak kicsit is foglalkozik a falusi eseményekkel mindig is érezhetett: Küller János kijelentette, nem érdekli, mit gondolnak a lakosok, ő akkor is úgy fog cselekedni, ahogy azt úri jókedve tartja.

Miután feltettem a kérdést, hogy amennyiben saját időm és költségem terhére elvégzem a falu teljes lakosságának reprezentatív felmérését, együttműködve az önkormányzattal és az érdeklődő lakosokkal, és az eredmény értelmében a falu egy emberként áll ki a HÉSZ ellen, hajlandó-e azt módosítani, a válasz nemleges volt."

:) :) :)

Re: Transzparencia 2014-2019

Hozzászólás Szerző: jenő » csüt. jún. 15, 2017 12:10 pm

Idézet a 2097.hu-ról

"Pilisborosjenő 2050 – Küller János jövőképe

Küller János nem hogy a fiatalok, de a falu teljes lakosságának véleményét sem hajlandó figyelembe venni. A problémák megoldása meghaladja képességeit, a felajánlott segítséggel azonban nem akar élni. Ez derült ki a tegnapi „fórumból”. A HÉSZ tervezet, Polgármester Úr szerint egy sebesen rohanó, megállíthatatlan vonat. Tovább gondolva ezt a szóképet, ijesztő jövő fenyeget, ez a fékezhetetlen masina előbb utóbb ugyanis becsapódik valahová, s hogy ez mekkora kárt okoz majd, azt felbecsülni is nehéz.



2017. június 13-án három és fél órás eredménytelen és parttalan beszélgetésben – talán helyesebb egymás mellett elbeszélésnek neveznem – próbált meg a falu néhány lelkes fiatalja a véleményüket képviselő korábbi felmérés eredményének érvényt szerezni, annak HÉSZ-tervezetbe való beépíthetőségéről a Polgármester Úrral egyeztetni. Eredménytelenül.

A három fő ellentét feloldására, mely a HÉSZ tervezet és a fiatalság elképzelése közt feszül – nevezetesen a falu alapterületének jelentős növelése, a településkép elvárosiasítása és kiemelt a természeti és tájképi területek védelmének hiánya – még csak próbálkozás sem történt.

Újabb kötelező kör letudva, fiatalság meghallgatva, pipa. Igaz, hogy akár a falhoz is beszélhettünk volna, de legalább a látszat végtelenül demokratikus. Mégsem mondhatom, hogy a tegnapi alkalom teljesen felesleges lett volna. Elhangzott ugyanis sok érdekes kijelentés.

Egyértelművé vált, hogy van közös pont: nevezetesen, hogy ugyan azokat a tényezőket látjuk a HÉSZ tervezet módosításának akadályaként. A különbség azonban az, hogy míg Küller János ezeket a nehézségeket megoldhatatlan feladatoknak hiszi, a falu számos lakója megoldási alternatívákat kínál.

Elhangzott, amit mindenki, aki a folyamatot követi, vagy akár csak kicsit is foglalkozik a falusi eseményekkel mindig is érezhetett: Küller János kijelentette, nem érdekli, mit gondolnak a lakosok, ő akkor is úgy fog cselekedni, ahogy azt úri jókedve tartja.

Miután feltettem a kérdést, hogy amennyiben saját időm és költségem terhére elvégzem a falu teljes lakosságának reprezentatív felmérését, együttműködve az önkormányzattal és az érdeklődő lakosokkal, és az eredmény értelmében a falu egy emberként áll ki a HÉSZ ellen, hajlandó-e azt módosítani, a válasz nemleges volt.

Kiderült, hogy Polgármester Úr még mindig nem érti, miért kapja a fizetését.

Egy felelős polgármesternek és képviselőtestületnek a feladata, hogy a települést legjobb tudása szerint a lakosok érdekének és akaratának megfelelően vezesse. Amennyiben kiderül, hogy ez az út jelentős, nehezen megoldható problémákkal terhes, akkor a feladat ezen problémák megoldása.

Elvégre azért jelentkezik valaki erre a tisztségre, mert úgy gondolja, hogy átlagon felüli problémamegoldó képességgel rendelkezik, nem igaz? Azonban, ha egy polgármester eljut arra a pontra, hogy a lakosság akaratának nem tud eleget tenni, el kell gondolkoznia pozícióján. Főleg, ha nem is akar eleget tenni. Természetesen ezt Küller János még megfontolni sem hajlandó.

Lényeg a lényeg: fiatalok meghallgatva, még egy formális lépéssel közelebb a célhoz. A célhoz, ahol a Küller János és barátai által vezetett sebesen robogó vonat majd a faluba csapódik.

Polgármester úr szerint a HÉSZ az egy sín, amin a falu egy gyorsvonat sebességével eltéríthetetlen irányban robog, és elvben meg lehetne ugyan állítani, de az rengeteg ember életébe kerülne. Antonovits Bence összeszedett érvelése sem tudta Küller Jánost ebbéli meggyőződéséből kimozdítani (szerk.)
By Antonovits Bence Dániel| 2017. 06. 15.|HÉSZ vita, Településfejlesztési koncepció "

Vissza a tetejére

cron