Transzparencia 2014-2019

Pilisborosjenői, közéleti információ forrás.

Re: Transzparencia 2014-2019

HozzászólásSzerző: Pezsgő » vas. márc. 26, 2017 7:29 pm

Aki ismeri KJ-t, mondhatja, ezt az írást nem a Pm írta, ha meg ő, akkor az elmúlt 10-15 év alapján is hiteltelen...

Más.
Lazarétiek ide figyeljetek, micsoda pálfordulás lesz...
Mintha a Pm az elmúlt 10 évben másképp gondolkozott, nyilatkozott...

Ezt írta fentebb a mester:

"Közösséget alkotni értéket teremteni széthúzással acsarkodással nem lehet. Jó lenne ezen nem forintositható erkölcsi értékek mentén haladni és akkor elmondhatjuk, hogy sikerült a mindenkori legnagyobb akadályt a negatív, destruktív emberi tényezőket kizárni, és valóban a lényegi munkára koncentrálva stabilitást, egyensúlyt tudunk biztosítani pilisborosjenő számára."

Feltéve ha Lazarét Pilisborosjenőn van, lesz, mondjuk 2050 után?
Pezsgő
 

Re: Transzparencia 2014-2019

HozzászólásSzerző: Hans » vas. márc. 26, 2017 8:50 pm

"Közösséget alkotni értéket teremteni széthúzással acsarkodással nem lehet. Jó lenne ezen nem forintositható erkölcsi értékek mentén haladni és akkor elmondhatjuk, hogy sikerült a mindenkori legnagyobb akadályt a negatív, destruktív emberi tényezőket kizárni, és valóban a lényegi munkára koncentrálva stabilitást, egyensúlyt tudunk biztosítani pilisborosjenő számára."

Hát ez már sokszor elhangzott mások szájából is,érdemes lenne megfogadni és megtartani tisztelt Polgármester úr!
Hans
 

Re: Transzparencia 2014-2019

HozzászólásSzerző: oázis » hétf. márc. 27, 2017 11:45 am

Küller mester szíves figyelmébe ajánljuk, hogy a 2050-re szóló jövőképe egy hazugság. Irományából "Pilisborosjenő 2050 közösségi jövőkép alkotás" idézek "Senki jóakarata nem kérdőjelezhet meg, ugyanakkor közösségünk közös jövője szempontjából néhány kérdést tisztázni szeretnék. E tisztázásban segítségemre siettek a bírálatok. A beléjük fektetett gondolkodást ezután is köszönöm."

Akkor hát köszönje meg a múltat idéző dokumentumokat is , amely az Ön jövőképével megegyezik, valamint a jelenben is érvényes bírálatként jelenik meg. Ne hazudjon és Pilisborosjenő település lakosságát tisztelje meg azzal, hogy eltűnik.
Csatolmányok
IZELÍTŐ KÜLLER HAZUDOZÁSAIHOZ.pdf
(719.3 KiB) 83 alkalommal.
oázis
 

Re: Transzparencia 2014-2019

HozzászólásSzerző: Vendég-Pbj. » pén. márc. 31, 2017 10:39 pm

A fenti röpirat előzménye az alábbi ígéret-cunami.
Lehet tételenként elgondolkodni mi és hogyan valósult meg, a 15 év alatt....??
Csatolmányok
Szembesites-KJ.2002-D.pdf
(1.08 MiB) 42 alkalommal.
Vendég-Pbj.
 

Re: Transzparencia 2014-2019

HozzászólásSzerző: Dictator » szomb. ápr. 01, 2017 9:54 am

Köszi ezeket a dokumentumokat, régen láttam és azóta "elvesztek" amikor a régi fórum megszűnt. Már 2002-ben tudták hogy a Papi földekhez képest 4-5 szörös fejlesztéseket lehetne végrehajtani, ez jól mutatja az elbaltázott lehetőségnek az arányát is. Küller állandóan azzal mossa a falu agyát, hogy ő mindent a faluért ... a lakosokért tesz. Értük kel, értük fekszik, értük mossa a fogát ha mossa egyáltalán, sőt a WC-re is csak a lakosok miatt megy. Jó hát van pár törvényi kötelezettség aminek meg kell felelni de arról már elfelejt beszélni hogy ezen kötelezettségek jogalapját ő maga teremtette meg a kis csapatával. Ő már megvalósított pár fejlesztést, valóban tizenöt év alatt sikerült csak ARRÓL A 80%-RÓL FELEJT EL BESZÉLNI AMIT Ő CSESZETT EL. Ilyen lehetőségekkel, ilyen kiindulási alappal külön művészet az hogy négy-öt különböző fejlesztésből EGYET SEM sikerült ennyi idő alatt megcsinálni. A Papi földeket is csak azért, mert az önkormányzati tulajdon volt tehát ott azt csináltak amit akartak. Ahogy J. Csaba mondta, eladták a családi ezüstöt és ezt próbálják utólag úgy beállítani mintha a rák ellenszerét fedezték volna föl.

Ott van leírva feketén-fehéren, majdnem 2 milliárd forint csak a 2002-es értéken. Nézzük meg azóta ennyi idő alatt Ürömön mennyit sikerült megvalósítani. Küllert csak arról szeret beszélni amit elért közel két évtizedes regnálása alatt, valójában a falu lehetőségeihez képest ez elégtelen. A falu sokkal többre képes, Küller viszont csak ennyit tudott összehozni.
Hosszan nem mennék bele, nem olyan könnyű a helyzet, el kellene indulni, majd meglátjuk mi jön ki belőle.

A forrást elő kell teremteni, el kell végezni a munkát! Meg lesz az eredménye.
Avatar
Dictator
 
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: szer. okt. 30, 2013 8:00 pm

Re: Transzparencia 2014-2019

HozzászólásSzerző: Dictator » szomb. ápr. 01, 2017 12:08 pm

Még valami: úgy látom hogy az eddig mélyaltatásban lévő ellenzéki képviselők kezdenek felébredni. Szerintem még mindig túl diplomatikusak és jóhiszeműek, de legalább vannak önálló (illetve a lakosok által támogatott) kezdeményezéseik. Látszik Jani hogyan áll hozzá a lazaréti szakértő felkérésének témaköréhez, látszik ahogy a VKT ellen hecceli a VKT tulajdonosokat majd később hogy felszisszen Sáhó neve hallatán. Elárulom mi lesz ebből a szakértőből: a TRSZ-hez három kérdésben kellene kikérni a szakértő véleményét, ehhez képest a János most ezt felfújja majd harminckét plusz másik kérdéssé. A végén nem fognak tudni megegyezni abban hogy ki fizesse ezeket, vagy addig fogják húzni és újabb meg újabb feltételeket kitalálni amíg újabb balhé nem lesz. Hiába ígérték meg, az sem úgy volt. Mindig lesz egy új kifogás, ha valamit nem akarunk akkor azt a végtelenségig ki tudjuk magyarázni. Erre Becske relatív jól rátapintott. Szinten világos hogy az LMB bizottság az ügyeletes bűnbak, bármit csinálnak azt szarul csinálják a Mester szerint. Addig degradálja a bizottsági munkát míg végre nem állapítják meg azt amit hallani szeretne. Küller ilyenkor úgy tesz, mintha ő totál független, kívülállóként ismételten a lakosokat, a bálnákat és a struccokat akarja egyszerre megvédeni a bizottságtól. Úgy ragaszkodik a malomdűlő megemelt beépítési százalékához mint Windisch az örökös főszerkesztői titulushoz. Fél óra alatt képes totál ellentmondani saját magának és ennek az egész falunkért-magunkért maszlagnak amit 2002 óta felépített.

Érdekes amíg a lazarétieket állandóan el akarja számoltatni a helyi keresztapa "a falu érdekeit szem előtt tartva", a Sáhónak közben szétteszi a lábát a falu adóbevételeivel és ingatlanvagyonával együtt.


https://www.youtube.com/watch?v=VATnolQ-8M0
Hosszan nem mennék bele, nem olyan könnyű a helyzet, el kellene indulni, majd meglátjuk mi jön ki belőle.

A forrást elő kell teremteni, el kell végezni a munkát! Meg lesz az eredménye.
Avatar
Dictator
 
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: szer. okt. 30, 2013 8:00 pm


Re: Transzparencia 2014-2019

HozzászólásSzerző: imre » szer. ápr. 19, 2017 2:55 pm

2097.hu-ról

"Kiderült a félreértés: a Képviselő-testület a 45/2015 számú határozatában pontosan ugyanazt az eljárást írta elő az önkormányzat részére a HÉSz módosítás menetével kapcsolatban, amiért a 2097 Csoport megalakulása óta küzd!

A Képviselő-testület 2015. március 26-án 7 igen szavazattal úgy döntött, hogy a HÉSz módosítás folyamatát az ún. “teljes eljárás” eljárási rendje szerint elindítja. A teljes eljárás rendje azonban részletesen szabályozva van mind kormányrendeletileg, mind a vonatkozó önkormányzati szabályzatban.

A 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet a teljes eljárást az alábbiak szerint szabályozza:

25. A teljes eljárás

36. § A teljes eljárás

a) előzetes tájékoztatási,

b) véleményezési,

c) végső szakmai véleményezési,

d) elfogadási és hatálybaléptetési

szakaszból áll.

Ezek szerint tehát kell(ett volna) lennie egy előzetes tájékoztatási szakasznak. A kérdés persze felmerülhet, hogy ez vajon mit takar, és nem zajlott-e le úgy, hogy minden szabályszerűen történt, csak éppen mi nem tudtunk róla. A válaszra azonban nem kell sokáig várni:

26. Az előzetes tájékoztatási szakasz

37. § (1) A teljes eljárás az előzetes tájékoztatási szakasz kezdeményezésével indul, a településrendezési eszköz kidolgozása előtt.

(2) Az előzetes tájékoztatási szakaszt a polgármester kezdeményezi, amelyben az előzetes tájékoztatót megküldi

a) a partnerségi egyeztetés szerint az eljárásban érintett partnereknek,

b) a 9. mellékletben meghatározott államigazgatási szerveknek, és

c) településszerkezeti terv készítése vagy módosítása esetében az érintett területi, települési önkormányzatnak, továbbá

d) a fővárosi településrendezési eszköz esetén az érintett kerületi önkormányzatnak.

(3) Az előzetes tájékoztatóban beazonosíthatóan meg kell határozni a rendezés alá vont területet, ismertetni kell a rendezés célját és várható hatását, olyan módon és részletezettséggel, hogy a (2) bekezdés szerinti érintettek azzal kapcsolatban észrevételeket, javaslatokat tehessenek, véleményt nyilváníthassanak.

(4) A tájékoztatási szakaszban, az előzetes tájékoztató átvételétől számított 21 napon (a főváros esetében 30 napon) belül, az abban foglalt elhatározással, és a rendezés alá vont területtel kapcsolatban:

a) a partner a partnerségi egyeztetésben rögzített szabályok szerint javaslatokat, észrevételeket tesz, véleményt nyilvánít;

Ez így első olvasatra jól hangzik, hiszen pont a vastaggal kiemelt partnerségi egyeztetés, hatástanulmányok és javaslattételi lehetőségek hiányát rójuk fel folyamatosan az Önkormányzatnak, a civil kezdeményezésünk megindulása óta!

Felvetésünkre pedig nem válasz, hogy “az majd ezután következik”, mert “a semmiről nem lehet vitatkozni”. Azért kényszerülnénk jelenleg a semmiről vitatkozni, mert nem készült el az az előzetes tájékoztató, amelyben – idézzük – “beazonosíthatóan meg kell határozni a rendezés alá vont területet, ismertetni kell a rendezés célját és várható hatását, olyan módon és részletezettséggel, hogy a (2) bekezdés szerinti érintettek azzal kapcsolatban észrevételeket, javaslatokat tehessenek, véleményt nyilváníthassanak“.

Egy egyszerű hétköznapi analógiát hozva: képzeljük el, hogy házat szeretnénk építeni.

A tájékoztatási szakasz annak felel meg, amikor a családi kupaktanács összeül, és megvitatja, hogy milyen házban szeretne élni. Mik a lehetőségek, mik a pénzügyi és településképi korlátok, amikre figyelemmel kell lenni. Mekkora legyen a kert, milyen anyagokat használjunk, kinek mik a prioritásai.

Csak a kupaktanács eredményeként megszületett kompromisszumos javaslattal van értelme bekopogtatni a tervezőiroda ajtaján.

A véleményezési szakasz annak felel meg, amikor az elkészült terveket megnézzük, és megállapítjuk, mennyire tükrözik a családi kupaktanács során megbeszélteket. Mennyire köszönnek vissza a tervből a prioritásaink.

A pilisborosjenői HÉSz módosítás jelenleg a véleményezési szakaszba szándékozik átlépni! A tájékoztatási szakasz kimaradt!

Hogy a fenti bekezdéseket még pontosabban értelmezni tudjuk, elő kell venni még a

Pilisborosjenő Község Önkormányzatának Szabályzata

Pilisborosjenő község településfejlesztésével és településrendezésével összefüggő partnerségi egyeztetés szabályairól

című helyi szabályzatunkat, amely minden, esetleg még nyitott kérdésünkre választ ad:
Kik tehát azok a partnerek, akiknek az előzetes tájékoztatást meg kell(ett volna) küldeni a fenti rendelet szerint?

2. Az egyeztetésben részt vevők – partnerek – köre

2.1. Az egyeztetésben résztvevő partnerek:

a) a település közigazgatási területén ingatlannal rendelkezni jogosult természetes személy, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet,

b) a véleményezési eljárásokba bejelentkezett, Pilisborosjenői székhellyel, telephellyel rendelkező gazdálkodó szervezet,

c) a véleményezési eljárásokba bejelentkezett, Pilisborosjenői székhellyel bejegyzett érdekképviseleti, civil szervezet,

d) a községben működő, bejegyzett egyház.

2.2. Az érdekképviseleti, civil és gazdálkodó szervezetek, vallási közösségek névjegyzékét az előzetes tájékoztatási szakasz megindítása előtt készíti el a polgármesteri hivatal.

3. A tájékoztatás módja

3.1. Partnerségi egyeztetés a dokumentumok és a különböző eljárások esetén a Korm. r. 29/A. § előírásai szerint az alábbi szakaszokban történik:
Dokumentum készítése módosítása Egyeztetésének és elfogadásának eljárási szabályai „előzetes tájékoztatási szakasz” „véleményezési szakasz”
1. Településfejlesztési koncepció, integrált településfejlesztési stratégia (ITS) Korm. rend. 30. § szerint van partnerségi egyeztetés van partnerségi egyeztetés
2. Településrendezési eszközök, (településszerkezeti terv TSZT helyi építési szabályzat HÉSz, SZT) Teljes eljárás a Korm. rend. 36-40. § szerint van partnerségi egyeztetés van partnerségi egyeztetés
Egyszerűsített eljárás a Korm. rend. 41.§ szerint nincs partnerségi egyeztetés van partnerségi egyeztetés
Tárgyalásos eljárás a Korm. rend. 42.§ szerint nincs partnerségi egyeztetés van partnerségi egyeztetés
állami főépítészi eljárás esetén Korm. rend. 42/A. § szerint nincs partnerségi egyeztetés van partnerségi egyeztetés
3. Településképi arculati kézikönyv, településképi rendelet Korm. rend.43/A. § szerint van partnerségi egyeztetés van partnerségi egyeztetés

3.2 Az előzetes tájékoztató megjelenésének-, a lakossági fórum időpontjáról hirdetményt kell megjelentetni az önkormányzat honlapján és hirdetőtábláján, a tájékoztató megjelenése előtt minimum 8 nappal. A hirdetményben közölni kell a tájékoztató tárgyát, időpontját, helyét és a javaslatok, vélemények beadásának határidejét.

3.3. A tájékoztató az önkormányzat honlapján, közterületen elhelyezett hirdetőfelületen, helyi lapban és nyomtatott formában ügyfélfogadási időben a Pilisborosjenői Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában tekinthető meg, az előzetes tájékoztatási szakaszban legalább 21 nap, a véleményezési szakaszban legalább 30 nap időtartamig, az egyszerűsített eljárás véleményezési szakaszában legalább 15 nap időtartamig.

3.5. A kézikönyv, a településképi rendelet készítésénél, módosításánál, a koncepció, stratégia készítésénél valamint település egészére kiterjedő településrendezési eszköz (településszerkezeti terv, helyi építési szabályzat) teljes eljárása során az egyeztetés mindkét szakaszában legalább egy-egy alkalommal lakossági fórumot kell tartani.
Összefoglalva

A HÉSz módosítás a teljes eljárás rendje szerint lett elindítva.

A teljes eljárás része az előzetes tájékoztatási szakasz.

Az előzetes tájékoztatási szakasz lényege – kicsit sem meglepő módon – az előzetes tájékoztatás:

hol szeretne
mit szeretne
miért szeretne módosítani az Önkormányzat
mi ennek a hatása (értsd: objektív kritériumok szerint: településkép, lakosságszám, költségvetési hatások, azaz a kötelezettségek (kiadások) növekedése, önkormányzati bevételek növekedése-csökkenése, egyszerűbben fogalmazva a javasolt változtatások haszna és kára
és nem utolsósorban ebben a tájékoztatási szakaszban van benne az az önkormányzatiság szerves részének tekinthető gesztus, hogy “és egyébként mit szól ehhez és milyen alternatívákat, célokat tud megfogalmazni a lakosság”. Hiszen nyilvánvaló, hogy nem érdemes olyasmit tervezni és végrehajtani, ami szembemegy a lakosság igényével és értékrendjével.

Az előzetes tájékoztató szakasz kötelező eleme a lakossági fórum, ilyen fórum nem volt.

A rendeleteknek megfelelő tájékoztatást nem olvastunk, nem hallottunk, postaládánkba nem dobtak be, a partnerségi egyeztetésbe bevonandó szervezetek nem lettek kiértesítve. A lakosság véleményét senki nem kérdezte.
Tisztelt Polgármester úr, tisztelt Képviselő-testület!
Hivatkozással a fent ismertetett határozatra, kormányrendeletre és helyi szabályzatra, továbbá ugyancsak hivatkozással a honlapunkon is közzétett “Pilisborosjenő 2050 – közösségi jövőképalkotás” című, Küller János által jegyzett konstruktív együttműködési szándékra, meg tudunk egyezni abban, hogy a jelenlegi HÉSz átmeneti hatályban tartása mellett a lakosság széles körű bevonásával elkezdjük szervezni a HÉSz módosítás előzetes tájékoztatási szakaszát? Átláthatóan, az országos és a helyi szabályozásnak megfelelően, a lakosság széles körű bevonása mellett? A 2097 Csoport örömmel és tevőlegesen tudja segíteni ezt az egyeztetést. Próbáljunk meg ez alkalommal végre tényleg közösségként működni, közösségként gondolkodni! Nem lesz könnyű, hiszen sokan, sokfélék vagyunk. De egyikünk sem véletlenül lakik ebben a faluban! Szeretjük a falunkat. Építkezzünk ebből az érzésből!"
imre
 

Re: Transzparencia 2014-2019

HozzászólásSzerző: Dictator » szer. ápr. 19, 2017 11:08 pm

Jánosnak valószínűleg több személyisége (személyiségzavara) van, az egyik vérbeli demokrata aki mindig szívesen egyeztetne a lakosokkal míg a domináns kapzsi, drákói személyiség már rég előre lezsírozta az egészet és most utólag próbálja kimagyarázni. Úgy váltakoznak ezek ahogy a pillanatnyi érdek megkívánja. Szerintem nagyon egyszerű a történet, szeretné ennek a civil kezdeményezésnek kifogni a szelet a vitorlájából és elhúzni az ügyet amíg el nem jön a nyári szünet, majd akkor szépen csendben átcsusszan minden lényeges módosítás és az emberek érdeklődése is lankad a Tibi harci kedvével ellentétes pályán haladva. Jövő héten még egy Közmeghallgatás, holnap szavazás aztán júniustól övék a pálya. Bármennyire is jók a 2097.hu-s cikkek, az emberek figyelmét nem tudják korlátlan ideig fenntartani. A helyzet amúgy a napnál is világosabb, a 2097.hu nélkül ez a téma maximum két sort kapott volna a faliújságon és csont nélkül átmegy. Ellenben most meg végtelenül fogják húzni és nyújtani mire a végén már csak egy tucat ember érti hogy pontosan melyik területeken mit is szavaznak meg, vesznek el, adnak hozzá. Könnyű elveszni az apró részletekben, és aligha fognak az átlag emberek több száz oldalt átnyálazni emiatt. Azok a hangzatos "béketárgyalások" jutnak erről eszembe melyek már évtizedek óta tartanak minden látszólagos eredmény nélkül, de valójában az egyik félnek ez így pontosan megfelel. Az a 2050-es cikk nem más mint időhúzás és választási békegalambok eregetése miközben pontosan tudható hogy milyen érdekek mozgatják a polgit a háttérből. Ő(k) már évek óta ezen dolgoznak, nekünk lakosoknak meg marad kb. 30 nap hogy "véleményezzük". Akinek bármi kétsége lenne, nézze meg a Sáhó féle LMB videot és a Becske-Küller párbeszédeket az LMB feladatairól.

Jól emlékszem hogy hatástanulmány 2002 óta nincs (azt is a Tibi fizette) és ezek a lakossági javaslatok tulajdonképpen semmilyen kényszerítő erővel nem bírnak a testületre nézve?
Hosszan nem mennék bele, nem olyan könnyű a helyzet, el kellene indulni, majd meglátjuk mi jön ki belőle.

A forrást elő kell teremteni, el kell végezni a munkát! Meg lesz az eredménye.
Avatar
Dictator
 
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: szer. okt. 30, 2013 8:00 pm

Re: Transzparencia 2014-2019

HozzászólásSzerző: Dictator » pén. ápr. 21, 2017 12:52 pm

Sáhó "az átláthatóság jegyében" Tibort megkérték a 2097.hu-n hogy ugyan írjon már pár mondatot magáról és a szándékaival, terveivel kapcsolatban. Ehhez képest született egy teljesen már témájú és hangvételű vádaskodó írás, melyre most külön nem térnék ki viszont cserébe mellékelt a drága jó Tibor pár dokumentumot amivel eddig haknizott a bíróságon. Egyfelől ultra-szubjektív, másfelől ultra - maratoni hosszúságú dokumentumokról beszélünk de érdemes egyszer átnyálazni hogyan élte meg ő az elmúlt 15 évet. Változatlanul azt vallom hogy itt nem ő a főkolompos hanem azok akik helyzetbe hozták 2002-ben. Rendkívül szórakoztató ahogyan Küller szerepét igyekszik leírni az egész történetben hol bagatellizálva hol pedig ajnározva érdemeit, ez már tényleg "Túl a Barátságon" kategória. Mindenesetre jól látható mely szakaszokban akarta a Mester nagyon a Malomdűlő fejlesztését (illetve milyen ráhatással) és mely szakaszokban lőcsölte rá mindig valamelyik beosztottjára akik rendszeresen csak szabotálták és obstruálták azt. Ebbe a taktikába jól beleilleszkedik a mostani LMBT-s bizottság, akit mindenért lehet hibáztatni. Érdekes a Budai Téglás rész is, bár Daninénak valószínűleg szintén meg van a maga véleménye a történtekről. :)


Más téma: Azt lehet tudni hogy tegnap végül hogy ért véget a szavazás és mit sikerült megszavazni?
Hosszan nem mennék bele, nem olyan könnyű a helyzet, el kellene indulni, majd meglátjuk mi jön ki belőle.

A forrást elő kell teremteni, el kell végezni a munkát! Meg lesz az eredménye.
Avatar
Dictator
 
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: szer. okt. 30, 2013 8:00 pm

ElőzőKövetkező

Vissza: Mi történik és minek kellene történnie Pilisborosjenőn?

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég

cron